Sunday, September 18, 2011

Mat sabun dah kantoi !!!!!!!



MAD SABUN sebenarnya bukan jujur dan arif untuk bercakap tentang nak perbetulkan sejarah tetapi beliau berniat ingin memperlekeh perjuangan kemerdekaan yang dipelopori oleh 42 pertubuhan Melayu Islam dan Orang Asli termasuk PKMM yang bergabung membentuk PEKEMBAR atau UMNO pada 1 Mac 1946, yang berjuang berhabis-habisan untuk menggagalkan rancangan Malayan Union (Kesatuan Malaya) yang dirangka British bagi menjadikan Tanah Melayu sebagai tanah jajahan Inggeris atau koloni sepenuhnya selain Singapura, Melaka dan Pulau Pinang.

Beliau sebenarnya telah sasau, tersalah pilih tajuk ceramah untuk dijadikan isu dan bahan penglipur lara bersempena kempen sambutan KEMERDEKAAN Negara. MAD SABUN memang jahil dan buta sejarah... Yang beliau tahu ialah menuduh UMNO dan perjuangannya sebagai assobiyah dan konon tali barut British, sedangkan jika dilihat dari perspektif dan fakta sejarah yang sebenar, PAS itulah sebenarnya yang menjadi balaci Inggeris kerana ia telah ditubuhkan oleh pihak British pada tahun 1951 untuk menggagalkan tentangan UMNO@PEKEMBAR terhadap Malayan Union. (Rujuk Ramlah Adam dan Khoo Kay Kim).

Kekadang kita boleh bercakap bohong dan menipu ramai orang berkali-kali... tetapi bila dah tersasul bercakap tentang sejarah yang diri sendiri pun amat jahil bagai si buta yang meraba gajah... Nah terimalah akibah dan padahnya... Ratusan Laporan Polis telah pun dibuat terhadap si luncai MAD SABUN dan ratusan NGO telah pun berikrar dan berjanji tanpa disuruh untuk memastikan MAD SABUN dan parti dokongan beliau PAS PIS PUS kecundang dalam percubaan untuk menang besar pada PRU13 dan merampas PUTRAJAYA... Itulah matlamat politik mereka yang sebenarnya yang akhirnya akan merugikan umat Melayu Islam di Malaysia.

Golongan yang mengaku alim tetapi menolak usaha perpaduan perlu ditentang dan dinyahkan dari sistem bernegara.

No comments:

Post a Comment