Wednesday, September 14, 2011

Selamat Hari Malaysia



SELAMAT HARI MALAYSIA......
Kita berbangga lahir di bumi tercinta yang sentiasa mengecapi kemakmuran hasil daripada kJasa pemimpin terdahulu dan kebijaksanaan pentadbiran Dato' Seri Najib. Gagasan 1 Malysia telah menarik semua kaum untuk bersatu di bumi tercinta ini.1MALAYSIA mengajak seluruh lapisan kepemimpinan masyarakat dan rakyat yang cintakan keamanan, keseajhteraan ekonomi dan kestabilan politik mendahulukan kepentingan rakyat dalam setiap tindak-tanduk dan gerakerja mereka.Walaubagaimanapun mengapa masih ada ramai lagi yang masih tidak bersyukur dan yang menghairankan pemimpin-pemimpin politik yang tamakkan kuasa mengecam dan menidakkan gagasan ini. Adakah mereka Buta mata dan hati atau takut kepada Gagasan 1 Malaysia yang dapat mengeratkan perpaduan di kalangan rakyat dan rakyat menolakkan fahaman poltik sempit mereka. Mereka menidakkan gagasan 1 Malaysia dan mengagungkan perjuangan KOMUNIS.

Mungkin mereka tidak faham apakah itu gagasan 1 MALAYSIA.Salahkah 1 Malaysia apabila :

1MALAYSIA menggalakkan setiap kakitangan awam dan swasta meningkatkan prestasi kerja supaya mencapai produktiviti yang tinggi setimpal dengan kebolehan dan kelayakan mereka.

1MALAYSIA menekankankan kepada 2 aspek penting dalam sistem hidup bernegara iaitu Keluhuran Perlembaagaan dan kepatuhan kepada Prinsip-Prinsip Rukun Negara, salahkah itu?

1MALAYSIA mementingkan 3 teras perpaduan nasional iaitu Kenegaran yang satu - 1Bangsa Malaysia, 1Negara Malaysia dan 1Matlamat Kenegaran - Negara Maju yang progresif dan berpendapatan tinggi, adakah itu salah dan tak mampu kita capai?

1MALAYSIA menerapkan 4 Nilai-nilai Murni buat warganegaranya iaitu Hormat Menghormati sesama insan, Rendah diri bukan membesar diri (ego dan sombong bodoh apatah lagi merasa diri besar dan takabur), Kesederhanaan dalam segala hal dan Berbudi Bahasa, salahkah semua itu?

1MALAYSIA menekankan betapas pentingnya rakyat menjunjung tinggi 8 Nilai-Nilai Aspirasi Negara meliputi Budaya Ilmu, Budaya Ketepatan (Masa), Budaya Berprestasi Tinggi, Budaya Inovasi, Integriti, Kesetiaan, Kebijaksanaan dan Ketabahan... Adakah salah semua itu?

No comments:

Post a Comment