Thursday, February 2, 2012

Ustaz Hassan Basri : Fahaman Anwarisme Paling Bahaya …Sesat
Published by AIDC on February 1, 2012 | 22 Comments

AIDCNews – 01/02/12 – Ustaz Hassan Basri, bekas Ketua Penerangan PAS Negeri Selangor (2001-2003) berkata fahaman Anwarisme adalah menjadi ancaman yang paling bahaya dan menyesatkan di negara ini.

“Tiba-tiba kita dikejutkan kononnya untuk membangun dan menjaga keselamatan Yahudi..Israel..Ini lah ancaman yang diperingatkan Allah swt..

“Yang kita bimbang..satu fahaman yang amat sesat yang berada di hadapan kita..fahaman yang mengajak kita jauh dengan Allah swt..yang kalau boleh saya sebut iaitu ‘fahaman Anwarisme’, fahaman yang paling bahaya berada di tengah-tengah kita”, katanya dalam ceramah bertajuk “Masa Depan Politik Malaysia – Demi Kedaulatan Agama Islan, Bangsa Melayu & Institusi Raja-raja (IMR) di Balai Pahlawan, Seksyen 2, Bandar Baru Bangi, Selangor pada 31 Januari 2012.

“Kenapa saya sebut bahaya..pertama kerana sanggup mengiktirafkan Israel..satu bangsa yang dilaknatkan Allah swt.

“Saya amat heran dalam keadaan itu pun kita boleh menerima…sedangkan kitalah dahulu menjadi juara menentang kebiadapan Israel.

“Apakah Mahfuz Omar lupa..apabila pemain ragbi dari Israel datang..mereka berarak, mereka menentang, akhirnya apabila dipenjara kerana mereka mempertahankan Islam daripada pencerobohan Israel, hari ini, tokoh mereka, ikon mereka menyatakan akan menjaga Israel, sekiranya Israel mengiktiraf negara Palestin, mana suara-suara yang dahulunya menjadi juara menentang Israel laknatullah

“Apakah ini bukan ancaman kepada masa depan Islam ?”, katanya

No comments:

Post a Comment