Monday, January 11, 2010

Mana pejuang islam PAS??

Tika dulu masa aku masih remaja aku masih ingat lagi setiap kali hal-hal yg berkaitan dengan islam sama ada ianya harus, sunat, wajib mahupun haram jika ianya perkara yang mengalahkan islam pasti ada satu parti ini dimana penyokong serta pemimpinnya akan mengecam serta melakukan demonstrasi memprotes habis-habisan.
Aku masih ingat juga dimana ada satu kes pemimpin dari pembangkang dianggap wira kerana mengecam kerajaan membenarkan pasukan Israel menyertai kejohanan cricket yang berlangsung di Malaysia. Dengan tentangan yang kuat maka kerajaan terpaksa akur. Fuh diangkat dan dijulangnya insan ini yg kononnya wira islam kerana berjaya menghalau pasukan Israel daripada menyertai kejohanan ini.
Banyak lagi perkara yg pernah berlaku dulu dan kita melihat kelantangan pihak ini untuk menjaga kedudukan serta maruah islam dinegara ini wlpn ianya tidak bertentangan dengan prinsip islam.
Kini perjuangan mereka terhadap islam semakin pudar. Sudah tidak ada taring. Malah x ada lagi islam dalam perjuangan mahupun dlm arena politik mereka.
Malah bekas PM kita dahulu yang pernah mereka labelkan MahaFiraun pula kini menjadi hero kepada umat islam seluruh dunia. Setiap kata dan ucapan mahathir mengenai islam amat dinanti-nantikan oleh umat islam seluruh dunia. Beliau bukan sahaja setakat berani menegur perihal dlm Negara malah Negara luar sana turut dikecamnya dan kecaman itu dipandang serius oleh masyarakat luar.

Yang menjadi persoalan saya kenapa masyarakat islam dunia tidak mencari Pemimpin2 parti yang melabelkan mereka ini perjuang islam??
Adakah kerana masyarakat islam luar sana tahu bahawa mereka ini hanya mempergunakan isu memperjuangkan islam utk kemenangan dlm politik sahaja dan mereka ini hanya pandai menyamar dgn kata2 islam!!
Masyarakat dunia mencari Tun Mahathir bagi menyelesaikan isu-isu serta orang penting dlm misi memperlengkapkan perjuangan membantu org-org islam diseluruh dunia.

No comments:

Post a Comment