Thursday, November 3, 2011

Wajarkah Kita Biarkan LGBT Bertapak Di Malaysia?

Kecoh betul tentang program Seksualiti Merdeka yang bakal dirasmikan oleh “dewi” pujaan puak-puak Pakatan Haram, Ambiga Srevenasan, pada rabu depan. Bukan setakat itu saja. Sebenarnya “pesta perjuangan lesbian, gay, transgender dan biseksual” itu sudah pun bermula hari ini. Sebenarnya, malam ini (1 Novemeber) ada “workshop seksualiti merdeka” yang berlangsung di tingkat 2, bangunan Annexxe beberapa [...]

Kecoh betul tentang program Seksualiti Merdeka yang bakal dirasmikan oleh “dewi” pujaan puak-puak Pakatan Haram, Ambiga Srevenasan, pada rabu depan. Bukan setakat itu saja. Sebenarnya “pesta perjuangan lesbian, gay, transgender dan biseksual” itu sudah pun bermula hari ini.
Sebenarnya, malam ini (1 Novemeber) ada “workshop seksualiti merdeka” yang berlangsung di tingkat 2, bangunan Annexxe beberapa meter dari pejabat Majlis Peguam, tempat Ambiga dan konco-konconya melepak. Tapi “workshop” itu diadakan secara “private” dan hanya yang mendapat jemputan saja yang boleh masuk. Mungkin passwordnya ialah “Mohktar” jugak!
Esok malam akan diadakan majlis forum bertajuk “HUMAN RIGHTS for LGBTIQ: Make it real in Malaysia!”. Antara yang akan hadir dan menjadi panelnya ialah kawan baik Anwar dan Ambiga, iaitu Irene Fernandez!
Saya hairan dengan puak-puak NGO yang menganjurkan program-program atau festival sebegini. Mereka secara terang-terangan memperjuangkan LGBT, kononnya beralasan “hak asasi kemanusiaan”. Memang betullah hak asasi kemanusiaan, tapi apakah mereka tahu bahawa Tanah Melayu ini melarang sebarang unsur LGBT bertapak di buminya ini?
Nak tahu kenapa? Kerana negara ini beragama rasmikan Islam dan corak serta dasarnya mencerminkan atas dasar Islam! Dan sudah semestinya Islam melarang dan menolak sama sekali LGBT dan pengamal dasar ini.
Malaysia atau Islam bukan mendiskriminasikan golongan LGBT seperti Anwar dan sebagainya, cuma kerajaan dan rakyat negara ini belajar dari sirah nabi Allah, Luth A.S. Kami tak mahu LGBT bertapak di sini kerana kami tidak mampu menanggung bala Allah sebagaimana yang diberikan kepada kaum Nabi Luth! Kami tak rela..!!!
Kalau Ambiga dan konco-konconya nak perjuangkan LGBT juga, memang boleh. Tapi, sila keluar dari negara ini kerana undang-undang negara ini melarang sama sekali unsur-unsur LGBT itu diamalkan atau masuk ke negara ini. Muktamad!
Ambiga dan rakan-rakan LGBTnya boleh keluar ke mana-mana negara yang menerima golongan LGBT. Di sana, mungkin tiada undang-undang yang melarang mereka untuk berkahwin atau bercinta sesama jenis.
Suka saya memberitahu kepada Ambiga supaya tidak menggunakan alasan “hak asasi manusia” kerana manusia secara neutral dan fitrah kejadiannya tidak bercinta atau berkahwin sesama jenis! Dalam ertikata lain, manusia bercinta dan berkahwin dengan jantina atau seks yang berlawanan. Yang kahwin sesama jantina itu bukan manusia!
Sedar tak Ambiga, Anwar dan puak-puak LGBT bahawa mereka tidak normal dan mungkin boleh digolongkan sebagai bukan manusia? Sukar untuk mentafsirkan golongan ini. Nak dikatakan haiwan, haiwan pun bersenggama jantan betina. Rasanya payah benar nak dengar cerita kambing jantan bersenggama dengan kambing jantan lain!
Justeru itu pada saya, saya menggesa agar JAKIM atau pihak-pihak berwajib segera mengambil tindakan yang sepatutnya terhadap perkara tidak normal ini. Kalau boleh, berjagalah ditepi pintu lokasi forum-forum dan pelancaran program itu pada 9 November ini. Kalau ada umat Islam yang hadir, laranglah mereka dan ajaklah kembali ke pangkal jalan…
Kita tak boleh membiarkan puak-puak LGBT ini bermaharajalela di negara ini begitu saja. Bukan membenci mereka, namun mereka perlu diberi peluang untuk memilih untuk menjadi manusia atau menjadi LGBT yang diragui identiti mereka. Mereka patut diselamatkan!

No comments:

Post a Comment