Monday, November 14, 2011

bacaan Wajib penyokong Pakatan


cukup menggalakkan penyokong tegar dan blogger Anwar Ibrahim untuk segera mendapatkan buku ilmiah ini. Nescaya penyokong tegar dan blogger pasti berpuashati dengan isi kandungannya ...

Mengapa perlu dijadikan bahan bacaan wajib?

Tak mahal ... cuma sekitar RM 60.00, boleh didapati dimana-mana toko buku terkemuka ... MPH Bookstore, Kinokuniya dan sebagainya.

Namun begitu, GWM galakkan penyokong tegar dan blogger pencacai Anwar Ibrahim untuk terus melompat ke mukasurat 22 hingga 24. Baca berulang-ulangkali sehingga khatam untuk mendalami ilmu dan rahsia tersirat dalam mukasurat tersebut.


Sepintas lalu, GWM paparkan rahsia utama sebagai senjata utama penyokong tegar dan blogger pencacai untuk meneruskan sokongan terhadap Tuan Haji Anwar Ibrahim.

Amat jelas pada tahun 1993 dimana beliau (Anwar Ibrahim) menggunakan rangkaian kawan-kawan, kemahiran sebagai pemidato dan sejumlah wangtunai yang besar untuk mendapatkan sokongan yang cukup bagi merampas kedudukan Timbalan Presiden UMNO dan menggantikan Ghafar Baba.

Menjelang tahun 1990-an politik wang semakin merebak kedalam UMNO, dari cawangan dan bahagian terkecil sehingga kepada barisan kanan parti, dan Anwar menggunakan sepenuhnya politik wang dan sistem naungan untuk kepentingannya.

Manakala pengikut Anwar - seperti yang disaksikan dengan mata kepala saya sendiri (Ian Stewart, penulis buku) dan wartawan-wartawan lain - telah menyerahkan paket wang untuk memperolehi sokongan pemimpin-pemimpin bahagian UMNO dalam kempen beliau menentang Ghafar Baba pada tahun 1993, Anwar telah berjaya mendapatkan sokongan mereka yang berpengaruh dalam parti dan menjanjikan jawatan penting dalam membentuk kerajaan setelah beliau mengambil alih kedudukan Dr Mahathir.


(NOTA : Ian Stewart memulakan kerjaya kewartawanan pada tahun 1950-an bertugas sebagai penulis/wartawan Selatan Pasifik untuk New York Times pada tahun 1974, seorang wartawan bebas yang dihormati kini menetap di Singapura. Turut menjadi penulis/wartawan bagi The Australia dan South China Post bagi artikel politik di Malaysia.)



Ahhh ... mana mungkin seorang pemimpin bertaraf Haji Mabrur seperti Tuan Haji Anwar Ibrahim dimomokkan sebagai Bapa Rasuah & Politik Wang No.1 UMNO suatu ketika dahulu. Ini laporan wartawan luar negara ... ,mungkin sudah dibayar UMNO untuk menulis memburukkan pemimpin Anugerah Tuhan ini ... mana mungkin!

Barangkali penyokong tegar dan blogger Anwar Ibrahim boleh merujuk kepada Editor Harakah Ahmad Lutfi Othman dan pemilik akhbar Siasah Mohd Sayuti Omar a.k.a blogger MSO mengenai politik wang dan rasuah yang diamalkan oleh Tuan Haji Anwar Ibrahim sejak dalam UMNO.

Atau dapatkan sahaja buku terbitan Ahmad Lutfi Othman dan Mohd Sayuti Omar mengenai politik wang dan rasuah yang diamalkan oleh Tuan Haji Anwar Ibrahim.

Bak kata Mohd Sayuti Omar dalam bukunya ...

Stail dan budaya Anwar sebagai "budaya untuk membuncitkan perut sendiri". Anwar banyak memikir dan menyusun strategi untuk kepentingan dirinya sehingga mengabaikan tanggungjawab kepada rakyat. Beliau lebih memikir serta mencaturkan macam mana hendak menguasai UMNO, daripada memikir macam mana hendak mengubahkan dasar pendidikan negara yang lebih kemas dan mengikut keredhaan Allah. ... Tindakan Anwar membuat klik dan menyusun kemnya

Anwar dengan skandal kewangan yang didakwa telah dilakukan oleh dua orang kepercayaannya: "Anwar dikatakan lelah menasihat kedua pegawainya itu meletakkan jawatan dalam masa 24 jam. Salah seorang yang dipecat katanya berangkat ke London untuk melanjutkan pelajaran. Kedua orang harapan Anwar ini dikatakan terlibat menipu sebuah syarikat ... yang berjumlah ratusan ribu ringgit.



Pssst ... jika buku-buku ini sudah tidak berada dalam pasaran, tanya Tuan Haji Anwar Ibrahim kalau-kalau dia ada copy!

No comments:

Post a Comment